ABDURRAHMAN NERİMAN BİLEYDİ İLKOKULUNDAN ''HARFLER OYUN ARKADAŞIM '' VE " DAMLAYA DAMLAYA ÇÖL OLUR " ETWİNNİNG PROJELERİ
ABDURRAHMANNERİMANBİLEYDİ İLKOKULUNDAN ''HARFLER OYUN ARKADAŞIM '' Etwinning Projesine katılan 1-A Sınıfı Öğrencilerimize Öğretmenleri Nezihe Oktay Katılım Belgelerini Verdi. Şubat 2021 ' de okulumuzun 1-B sınıfında başlayan ve yürütülen ''Damlaya Damlaya Çöl Olur '' eTwinning projemizde sona geldik.1-A Sınıf öğretmeni Nezihe OKTAY : Okulumuz 1-A sınıf öğrencileriyle yürüttüğümüz,9 ilden toplamda 50 öğrencinin katıldığı projemizde öğrencilere bu pandemi döneminde okuma yazma öğretimini amaçladık. Projede her ay farklı bir ses grubuyla çalışmalar yaparak, işbirlikçi web 2.0 araçlarını da kullanarak teknolojiyi etkili kullanmayı hedefledik. Ve projemizi sonlandırırken öğrencilerimiz katılım belgelerini aldılar .''dedi
Şubat 2021 ' de okulumuzun 1-B sınıfında başlayan ve yürütülen ''Damlaya Damlaya Çöl Olur '' eTwinning projemizde sona geldik. Öğrencilerimize katılım belgelerini verdik.Proje sayesinde öğrencilermiz ve aileleri gelecekte bizi bekleyen su krizi hakkında bilgilendiler - bilinçlendiler. Bu sayade birer su savaşçıları ve elçileri oldular.
Türkiye , Azerbaycan ,Polonya, Almanya ve Ukrayna ortaklı yürütülen projemizin ana hedefi küçük yaştaki öğrencilere suyun doğru kullanımını ve nasıl tasarruf yapabileceklerini etkinliklerle kavratabilmektir. Proje ile öğrenciler suyun önemini kavrayarak, yaşadıkları çevrede suyun doğru kullanımını bilerek çevresine örnek teşkil edeceklerdir. Proje kapsamında, öğrencilerimiz dünyamızın yaşadığı çevresel sorunlara karşı duyarlı olacak ve kaynakların doğru kullanımı ile ilgili temel beceriler kazanıp ve bu kazanımları yaşamları boyunca uygulamaları için faaliyetler yürütüldü. Evde, okulda su tasarrufu ile ilgili çalışmalar yaptılar ve bu konuda arkadaşlarına önderlik ettiler. Okulda kurdukları SU TAKIMLARI ile farkındalık yaratarak hem kendi bütçelerine, hem ülke ekonomisine bir damla suyla nasıl katkı yapacaklarını öğrendiler. Proje süresince işbirlikçi ve dijital yeterliliklerini geliştirecek olan web 2.0 araçları kullandılar, dijital vatandaş olmanın sorumluluğunu alarak, tüketici konumundan üretici konumuna geçtiler.
Nihai ürünlerimiz olarak öğrencilerimiz dünyamızın su haritasını çıkararak, suya çok zor ulaşan insanların sorunlarına karşı yeni fikirler ve çözüm önerileri sundular. e-book, ortak hikaye, ortak şarkı gibi ürünler ortaya çıkardılar.