ANTALYA KONYAALTI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yenilikçi Öğretmen Platformu

1- Çalışmanın Künyesi

Çalışmanın Adı

Yenilikçi Öğretmen Platformu

Kurum Adı

Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

2- Amaç

Proje Başlatılma Gerekçesi

Eğitime ve gelişime açık meslektaşlarımızın vizyonel bakış açılarını paylaşabileceği platformların sınırlılığı.

Projenin Amaçları

  • Eğitimde kaliteyi artırabilmek,
  • Mesleğe aidiyet duygusunu geliştirmek,
  • Kurum kültürünü oluşturmak
  • Meslektaşlarımız arasında sadece iş yaşantısında değil, dış dünyada da hobilerini yeteneklerini yetkinliklerini paylaşarak kuracakları bağları pekiştirmek,
  • Öğretmenlerimizi tanıyarak, kendini geliştirme isteklerine ulaşmaları yönünde önayak olabilme,
  • Çalışma arkadaşlarımızın içindeki başarma arzusunu ve potansiyelleri konusunda kendine güvenini artırma,
  • Ekip ruhu oluşturabilmek,
  • Eğitim ve öğretim faaliyetlerini geliştirme adına, öğretmen ve öğrenciye yönelik yapılması gerekenlerin birinci dereceden tespiti,
  • Ortak yönü olan öğretmenlerin benzer ortamlarda sosyalleşebilmeleri için ortam oluşturabilme,
  • Geliştirilen lokal projeleri bölgede uygun diğer eğitim kurumlarına yaymak,
  • Müdürlüğümüzce yapılan gelişim faaliyetleri konusunda dönüt alabilmek.

2023 Eğitim Vizyonu İle İlişkisi

    2023 Vizyonumuzun temel amaçlarında "? Eğitimi bir ekosistem olarak görmeyi ve sistemin tüm alt bileşenlerini eş zamanlı tasarlamayı hedefleyen bir yöntemden söz etmekteyiz... Bu 2023 Vizyonu bakışı bizi, gerçeğin ve insanın parçalanmasına dayalı bir algıdan kurtaracak ve 'çoklukta birlik' anlayışının önünü açacaktır. Bu anlayış 'biz ve öteki' anlayışını aşarak  'hepimiz' olma bilincini diri tutacaktır. 'Hepimiz aynı takımdayız' duygusunu hissettirecektir. Bu vesileyle meydana gelen bir mutabakat ortamında eğitimin bir 'millet ödevi' ve görevi olduğu fikri güçlenecektir"  ifadeleri yer almaktadır. Bu düşüncelerle birincil hedeflerimiz öğretmenlerimizin aidiyet duygularını geliştirmektir. Aynı kökte bir olduğumuzu içselleştirerek, eğitim ve öğretimi sahiplendiğimizde alacağımız sonuçlar bizleri, ülkemizi başarılı, güçlü yarınlara taşıyacaktır.

   Yine 2023 Vizyonunun temel amacı olarak; "Çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir. "  İlkelerine istinaden nesli yetiştirici öğretmenlerimiz bu bilinçte olup, uygulayıcı olabilmesi için, günceli yakalayan, yetkinliklerini artıran, etki alanlarını geliştiren bireyler olmalıdır.

    Bu ilkelerden yola çıkarak tasarlamış olduğumuz projemiz; 2023 Vizyonuna uygun hedeflere ulaşılması konusunda kılavuzluk etme, özgün fikirlerle eğitim ve gelecek için katma değer oluşturabilmek adına önemli bir role sahiptir.

 

3-Projenin İşleyişi ve Faaliyetler

İşleyiş

  1. Projeye kaynaklık edebilmesi için 30 soruluk anket hazırladık. Bu anketimizle;
  • Çalışma arkadaşlarımızın içindeki başarma arzusunu ve potansiyelleri konusunda kendine güvenini artırmak, kendini yenileme fırsatı vermek, çağa ve teknolojiye uyumunu kolaylaştırmak için, Hizmetiçi birimimiz ve Konyaaltı Halk Eğitim Merkezi üzerinden açabileceğimiz 30 kurs önerisinden hangilerine dahil olmak istedikleri öğrenildi,
  • Öğretmenlerimizi tanıyarak, kendini geliştirme isteklerine ulaşmaları yönünde önayak olabilmek ve ekip ruhunu oluşturabilmek, ortak yönü olan bireylerin benzer ortamlarda sosyalleşebilmeleri için ortam oluşturabilmek, meslektaşlarımız arasında sadece iş yaşantısında değil, dış dünyada da hobilerini yeteneklerini yetkinliklerini paylaşarak kuracakları bağları pekiştirme adına kuracağımız 12 kulüp önerisinden hangilerine katılmak istedikleri öğrenildi,
  • Eğitimde kaliteyi artırabilmek ve eğitim öğretim faaliyetlerimize katkıda bulunabilmek adına, Öğretme, öğrenci ve 2023 Vizyonumuzun 4 temel öğesi olan, öğrenci-ebeveyn-öğretmen ve okulun işbirliği halinde olduğu proje önerileri toplandı,
  • İlçemiz bünyesinde kuracağımız proje ekiplerine ne tür katkıda bulunabileceklerini gönüllülük esasıyla kişilerin kendilerinden öğrenildi,
  • Katılımcı öğretmenlerimizin; Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak kuracağımız Koro, Halkoyunları ve Tiyatro ekiplerimizden hangilerine dahil olmak istedikleri öğrenildi,
  • Müdürlüğümüzce yapılan gelişim faaliyetleri konusunda dönüt alabilmek adına çalışmalarımız konusunda olumlu veya olumsuz düşüncelerin paylaşılması istendi.

 

  1. Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzce, projeye yönelik tüm ayrıntılar, ilçemize bağlı tüm resmi ve özel kurumlara duyuru olarak paylaşıldı.

 

  1. Bu duyuru ayrıntılarında, konyaaltı.meb.gov.tr üzerinden yayınladığımız anketin duyurusunu yaparak ilçemiz bünyesinde görev yapan tüm idareci, öğretmen ve personelimizden bu anketimizi 10 iş günü içerisinde eksiksiz doldurulmasını talep ettik.

 

  1. Anketimize 30 müdürümüz, 53 müdür yardımcımız, 988 öğretmenimiz ve 11 memurumuz olmak üzere toplamda 1082 personelimiz katıldı.
  2. Ankette sunulan 30 kurs seçeneğine 3041 başvuru yapıldı. Ortalama her katılımcı 3 farklı kursu tercih etti. Her başvuru sahibinin talep ettiği Hizmetiçi eğitim veya Halk Eğitim Merkezimizce açılacak kursa katılabilmeleri adına planlamalar, 2018-2019 eğitim öğretim yılı 2. Dönemi ve 2019-2020 eğitim öğretim yılını tümden kapsayacak şekilde yapıldı. Planlanan tarihte yeterli başvuru sayılarına ulaşmış olan Hizmetiçi birimimizce açılan 17 kurs 381kursiyerle, Konyaaltı Halk Eğitim Merkezimiz tarafından açılan 14 kurs 327 kursiyerle 2018 yılı 2. Dönemindeki planlama kapsamında eğitimine devam etmektedir. 2019-2020 eğitim öğretim yılı için kalan 2300 kursiyer için düzenlemeler yapıldı.

 

  1. Yenilikçi Öğretmen Platformu anketinde kurum kültürünü oluşturma, öğretmene sosyal alan açma ve bu yönüyle onu motive etme amacıyla, Gezen Öğretmenler  ( Trekking-Hiking), Fotoğrafçılık, Sanat, Deniz Avcılığı, Satranç, Edebiyat ve Dans Kulübü olarak kurmayı planladığımız 7 kulüp önerimize, 1663 kişiden katılım talebi geldi. Her kulübün ayrı ayrı toplantıları yapılıp temsilci kişileri seçildi. Bu temsilci kişiler kulüp üyeleri ile yaptıkları sonraki toplantılarda, kulüplerin ilgi alanlarına yönelik sosyal aktiviteleri belirledi. Etkinlik takvimleri oluşturuldu. İlk etkinlik olarak;

 

  • 16 Mart 2019 Cumartesi günü gerçekleşen Gezgin Öğretmenler Doğa Kulübümüzün düzenlediği Termasos Antik Kenti ve Güver Uçurumu Tarih ve Doğa Yürüyüşü etkinliğine, idareci öğretmen ve personelimizin bulunduğu 80 kişilik bir ekip katıldı.

 

  1. Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak, ekte sunduğumuz, 2019 yılı 2. Dönem etkinliklerimizin takvimini oluşturarak, bünyemize bağlı tüm resmi,özel ,okul ve kurumlarla paylaştık.

 

  1. Gönüllülüğe esasen Müdürlüğümüzce devam ettirilen projelere, anket tercihlerine istinaden, yetkinlikleri uygun kişilerden destek alındı. Bunun yanı sıra Öğretmene yönelik gelen 455 proje önerisi, öğrenciye yönelik gelen 476 proje önerisi ve 2023 Vizyonumuza uygun olabilecek öğrenci-öğretmen-ebeveyn-okul bileşenlerinin içinde bulunduğu 390 proje önerisi, kurulan bu proje ekiplerimizle incelendi. Müdürlüğümüzce uygun olan projelerin, eğitim-öğretim hayatımıza geçirilebilmesi için çalışmalara başlandı. Bu dönem için uyguladığımız ve planlamasını yaptığımız;
  • Öğrenciye ve ebeveyne yönelik proje önerilerinden seçtiğimiz, İlçemize bağlı okullarda öğrenim gören 48 farklı ülkeden öğrencimizin ve ailelerinin sosyal ve kültürel yapımıza uyumlarını kolaylaştırmak, veliler arası ilişkileri ve iletişimi geliştirerek aynı kültürü paylaşan velilerin birbirleriyle olan, kültürel bağlarını güçlendirmek, yabancı uyruklu öğrenci ve ailelerin kendi ülkeleri dışında yeni bir ülkede yaşarken hem sosyal hem de akademik gelişimlerine yardımcı olmak amacıyla düzenlediğimiz 'Yabancı Uyruklu Öğrenciler Eğitim ve Kültür Şenliği'miz 09 Mart 2019 saat 11.00'de, Konyaaltı Sahilinde kortej yürüyüşü ile başlayıp, Olbia meydanında yöresel etkinliklerle devam etti.
    • Öğretmene yönelik proje önerilerimizden seçilen, öğretmenlerimizin katılımıyla tüm ayrıntılarıyla planladığımız, 'Öğretmenim Söylüyor' adlı ses yarışmamız 11 Nisan 2019 Perşembe günü saat:20.00'de, 12 finalist öğretmenimizle, 1000 seyircinin coşkulu bir kalabalığıyla, muhteşem bir atmosferle, yarışmadan ziyade birlik ve beraberlik havasında gerçekleştirdik.
    • Öğretmen, öğrenci ve ebeveyne yönelik proje önerilerinden, halkımızın da  aktif olarak katıldığı, kitap okumanın önemini vurgulayarak, tüm ülkeye ve dünyaya örnek olma amacıyla Konyaaltı Sahili'nde yaptığımız ' Sahile Gidiyorum, Kitabıma Dalıyorum' adlı kitap okuma etkinliğimiz 03.05.2019 Cuma günü saat 10.00'da 30000 kişinin katılımı ile gerçekleştirildi.

 

  1. Anket sorularında yer alan, Halkoyunları, Koro, Tiyatro ekiplerimiz tercihler doğrultusunda, eleme yapılmadan gönüllülük esasına dayanarak oluşturuldu. Bu ekiplerden;
  • Tamamı öğretmenlerden oluşan Tiyatro ekibimizin hazırladığı 'Biz Kadınlar' adlı oyunun gösterimi 7 Mart 2019 tarihinde 500 kişilik izleyici ile gerçekleşti.
  •  
  •  Öğretmenlerimizden oluşan koro ekibimizin 17 Mart 2019'da gerçekleşen,18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Konserine, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve Şube Müdürümüz de korist olarak katılarak birlik, beraberlik ve aynı kökte bir olmanın önemini vurgulamış oldular.
  1. Anket tercihlerine göre Sergi düzenleme komisyonu kuruldu. Bu komisyonumuzun düzenlemelerini yaptığı, katılımcılarının ilçemiz öğretmenlerinin olduğu Antalya 5M Migros AVM'de '8 Mart Dünya Kadınlar Günü' sergisi yapıldı.
  2. Yine anket tercihlerinden oluşturduğumuz, sportif aktiviteleri düzenleme komisyonumuzun katkısıyla bu yıl düzenlemiş olduğumuz, içerisinde voleybol, futbol, basketbol, sokak basketbolu, tenis ve masa tenisi branşlarının bulunduğu, ve sporcularının tamamı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz personelinden oluşan takımlar centilmence müsabakalarını tamamladıktan sonra, Mayıs 2019'da ödül törenini gerçekleştirdik.

Etkisini Değerlendirme

Projemiz Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzce planlama aşamasında iken etki analizi öngörüsü yapılmış, olabilecek olan değişikliklerin, gereksinimlerimize ne kadar katkıda olabileceği düşünülmüştür. Elde edebileceğimiz sonuçlarda yeni gereksinimlerin doğması durumunda, kurumsal stratejilerimize katkısı ne olacağı veya sonrasında olması gereken değişikliklerin uygulanabilirliği konusunda ayrıntılar düşünülmüştür. Bu ayrıntıların dönütlerini alabilmek adına proje sonunda, kurum idarecilerimize yapacağımız etki değerlendirme anketi yapılacaktır. Etki alanımızdaki en büyük paydanın eğitim ve öğretim olmasından dolayı, olumlu yönde olabilecek değişiklikler büyük önem arz etmektedir. Buna istinaden bu çalışma içerisinde bulunan tüm katılımcılar yenilenmeyi ve gelişimi en küçük ayrıntısına kadar benimseyerek, uygulanabilirlik konusunda büyük destek vermişlerdir.

Memnuniyet Değerlendirme

Proje şuan uygulama aşamasındadır. Proje bitiminde yapılacak olan memnuniyet anketinde net dönütler alınarak, objektif olarak doğrulanabilir sonuçlara ulaşılacaktır. Süreçte aldığımız sözlü ara bildirimler doğrultusunda kendimizce yaptığımız memnuniyet analizinde, projeye dahil olan eğitimcilerimizden, projemizin gelişimini yönlendirecek şekilde geribildirimler almaktayız. Bu süreci örneklemler ile anlatacak olursak, yapılan etkinliklere olan katılımcı kişi sayılarının fazla olması, gönüllülük esasına dayalı olarak kurduğumuz ekiplere gelen destek ile, kursların doluluk oranlarına istinaden, yeni dönemde tekrar açılması gerektiği konusunda yapılan çalışmalardan bahsedebiliriz. Ayrıca takım ruhunu hissedebilmiş olmanın verdiği aidiyet duygusu ile, Müdürlüğümüze yapılan yeni dönemde yapılabilecek olan proje önerilerine, her gün yenileri eklenmektedir.

 Katılımcılarımızı Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı çalışan personelle sınırlı tuttuğumuz projemize, diğer ilçe öğretmenleri ve çalışanlarından sürekli başvuru almaktayız. İlçemizde oluşan birlik, beraberlik bağının yürek okşayan manevi dönütlerini ise ilçemiz bünyesinde görev yapan idarecilerimizden, platforma dahil olan öğretmenlerin okulunu temsil niteliğinde katıldığı programlardan sonra, kendini gerçekleştirme duygusunun doygunluğuyla, özgüveninin artığını, bu aidiyet duygusunun dersine, öğrencisine olumlu olarak yansıdığını söylemelerinden anlayabilmekteyiz.

 Platformumuzda bulunan öğretmenlerimizden direk aldığımız dönütlere ise; 'Süregelen hayatımızda bazı zorluklarla, talihsizliklerle karşılaşıp, hayatın rutininde kaybolmuş, öğretmenlik mesleğinin bilincini unutmuştum. Bu proje ile içinde bulunduğum kurumda, ortak paydada bulunabildiğim, paylaşımımın, hobilerimin aynı olduğu kişilerle, yapabileceklerimi görebilmek kendime, kurumuma ve mesleğime olan inancımı kat ve kat artırdı', örneğini verebiliriz.

   

 

4- Sonuçlar

Getirdiği Yenilikler

Yenilikçi Öğretmen Platformu Projesi ile, öğretmenlerimizin sosyalleşebilme adına kısıtlı olan alanlarına yenileri eklenerek, aynı hobileri olan arkadaşlarımız,  yeni platformlarda buluşma şansına eriştiler. Etkinliklere katılarak, kendini gerçekleştirme duygusunu erişen kişiler, etki alanlarını genişletmeye başlayarak kişiler arası etkileşimle platforma yeni kişilerin dahil olmasını sağladılar. Açılan kurslara katılan öğretmenlerimiz, yetkinliklerini artırarak kişisel gelişimlerine katkıda bulundular.  Bu durumun sonucunda genelde hedef kitlemiz öğretmen iken, özelde olumlu yönde etkilenen kesim öğrencilerimiz oldu. Meslektaşlarımızın çağın yeniliklerini yakalayarak, vizyonel bakış açıları ile harmanlaması sonucunda, mesleğe olan  algının olumlu yönde geliştiği hissedilerek kurum kültürü oluşmaya başladı. Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı tüm resmi özel kurumlarda çalışan arkadaşlarımızda; düşünce yapısı, ilkeleri ayırt edilmeksizin, bir arada olabilmenin mümkün olduğu inancı içselleşti. Örtük olarak ulaşılan bu amaçla; yeni nesillere aktarılacak olan bu durum geleceğin temelleri için en büyük yeniliktir.

 

5- Öneriler

Yaygınlaşma Stratejileri

Proje ilçe bazında tüm resmi ve özel kurumlarda bulunan personelimizin katılımıyla başlamış olup, başarılı bir şekilde devam ettirilmektedir. Bakanlığımıza bağlı,farklı  İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince, aynı veya benzer amaçlarla, öncesinde bölgeye uygun ihtiyaç analizi yapılarak anket sorularının revize edilmesi sonucunda rahatlıkla uygulanabilir.

Öğretmen Evleri Mh. 901. Sk. No7 Kat4 Konyaaltı/Antalya Kaymakamlık Binası - 0 242 229 94 85

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.