Yenilikçi Öğretmen Platformu
1- Çalışmanın Künyesi
Çalışmanın Adı |
Yenilikçi Öğretmen Platformu |
Kurum Adı |
Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
2- Amaç
Proje Başlatılma Gerekçesi |
Eğitime ve gelişime açık meslektaşlarımızın vizyonel bakış açılarını paylaşabileceği platformların sınırlılığı. |
Projenin Amaçları |
|
2023 Eğitim Vizyonu İle İlişkisi |
2023 Vizyonumuzun temel amaçlarında "? Eğitimi bir ekosistem olarak görmeyi ve sistemin tüm alt bileşenlerini eş zamanlı tasarlamayı hedefleyen bir yöntemden söz etmekteyiz... Bu 2023 Vizyonu bakışı bizi, gerçeğin ve insanın parçalanmasına dayalı bir algıdan kurtaracak ve 'çoklukta birlik' anlayışının önünü açacaktır. Bu anlayış 'biz ve öteki' anlayışını aşarak 'hepimiz' olma bilincini diri tutacaktır. 'Hepimiz aynı takımdayız' duygusunu hissettirecektir. Bu vesileyle meydana gelen bir mutabakat ortamında eğitimin bir 'millet ödevi' ve görevi olduğu fikri güçlenecektir" ifadeleri yer almaktadır. Bu düşüncelerle birincil hedeflerimiz öğretmenlerimizin aidiyet duygularını geliştirmektir. Aynı kökte bir olduğumuzu içselleştirerek, eğitim ve öğretimi sahiplendiğimizde alacağımız sonuçlar bizleri, ülkemizi başarılı, güçlü yarınlara taşıyacaktır. Yine 2023 Vizyonunun temel amacı olarak; "Çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir. " İlkelerine istinaden nesli yetiştirici öğretmenlerimiz bu bilinçte olup, uygulayıcı olabilmesi için, günceli yakalayan, yetkinliklerini artıran, etki alanlarını geliştiren bireyler olmalıdır. Bu ilkelerden yola çıkarak tasarlamış olduğumuz projemiz; 2023 Vizyonuna uygun hedeflere ulaşılması konusunda kılavuzluk etme, özgün fikirlerle eğitim ve gelecek için katma değer oluşturabilmek adına önemli bir role sahiptir. |
3-Projenin İşleyişi ve Faaliyetler
İşleyiş |
|
Etkisini Değerlendirme |
Projemiz Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzce planlama aşamasında iken etki analizi öngörüsü yapılmış, olabilecek olan değişikliklerin, gereksinimlerimize ne kadar katkıda olabileceği düşünülmüştür. Elde edebileceğimiz sonuçlarda yeni gereksinimlerin doğması durumunda, kurumsal stratejilerimize katkısı ne olacağı veya sonrasında olması gereken değişikliklerin uygulanabilirliği konusunda ayrıntılar düşünülmüştür. Bu ayrıntıların dönütlerini alabilmek adına proje sonunda, kurum idarecilerimize yapacağımız etki değerlendirme anketi yapılacaktır. Etki alanımızdaki en büyük paydanın eğitim ve öğretim olmasından dolayı, olumlu yönde olabilecek değişiklikler büyük önem arz etmektedir. Buna istinaden bu çalışma içerisinde bulunan tüm katılımcılar yenilenmeyi ve gelişimi en küçük ayrıntısına kadar benimseyerek, uygulanabilirlik konusunda büyük destek vermişlerdir. |
Memnuniyet Değerlendirme |
Proje şuan uygulama aşamasındadır. Proje bitiminde yapılacak olan memnuniyet anketinde net dönütler alınarak, objektif olarak doğrulanabilir sonuçlara ulaşılacaktır. Süreçte aldığımız sözlü ara bildirimler doğrultusunda kendimizce yaptığımız memnuniyet analizinde, projeye dahil olan eğitimcilerimizden, projemizin gelişimini yönlendirecek şekilde geribildirimler almaktayız. Bu süreci örneklemler ile anlatacak olursak, yapılan etkinliklere olan katılımcı kişi sayılarının fazla olması, gönüllülük esasına dayalı olarak kurduğumuz ekiplere gelen destek ile, kursların doluluk oranlarına istinaden, yeni dönemde tekrar açılması gerektiği konusunda yapılan çalışmalardan bahsedebiliriz. Ayrıca takım ruhunu hissedebilmiş olmanın verdiği aidiyet duygusu ile, Müdürlüğümüze yapılan yeni dönemde yapılabilecek olan proje önerilerine, her gün yenileri eklenmektedir. Katılımcılarımızı Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı çalışan personelle sınırlı tuttuğumuz projemize, diğer ilçe öğretmenleri ve çalışanlarından sürekli başvuru almaktayız. İlçemizde oluşan birlik, beraberlik bağının yürek okşayan manevi dönütlerini ise ilçemiz bünyesinde görev yapan idarecilerimizden, platforma dahil olan öğretmenlerin okulunu temsil niteliğinde katıldığı programlardan sonra, kendini gerçekleştirme duygusunun doygunluğuyla, özgüveninin artığını, bu aidiyet duygusunun dersine, öğrencisine olumlu olarak yansıdığını söylemelerinden anlayabilmekteyiz. Platformumuzda bulunan öğretmenlerimizden direk aldığımız dönütlere ise; 'Süregelen hayatımızda bazı zorluklarla, talihsizliklerle karşılaşıp, hayatın rutininde kaybolmuş, öğretmenlik mesleğinin bilincini unutmuştum. Bu proje ile içinde bulunduğum kurumda, ortak paydada bulunabildiğim, paylaşımımın, hobilerimin aynı olduğu kişilerle, yapabileceklerimi görebilmek kendime, kurumuma ve mesleğime olan inancımı kat ve kat artırdı', örneğini verebiliriz. |
4- Sonuçlar
Getirdiği Yenilikler |
Yenilikçi Öğretmen Platformu Projesi ile, öğretmenlerimizin sosyalleşebilme adına kısıtlı olan alanlarına yenileri eklenerek, aynı hobileri olan arkadaşlarımız, yeni platformlarda buluşma şansına eriştiler. Etkinliklere katılarak, kendini gerçekleştirme duygusunu erişen kişiler, etki alanlarını genişletmeye başlayarak kişiler arası etkileşimle platforma yeni kişilerin dahil olmasını sağladılar. Açılan kurslara katılan öğretmenlerimiz, yetkinliklerini artırarak kişisel gelişimlerine katkıda bulundular. Bu durumun sonucunda genelde hedef kitlemiz öğretmen iken, özelde olumlu yönde etkilenen kesim öğrencilerimiz oldu. Meslektaşlarımızın çağın yeniliklerini yakalayarak, vizyonel bakış açıları ile harmanlaması sonucunda, mesleğe olan algının olumlu yönde geliştiği hissedilerek kurum kültürü oluşmaya başladı. Konyaaltı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı tüm resmi özel kurumlarda çalışan arkadaşlarımızda; düşünce yapısı, ilkeleri ayırt edilmeksizin, bir arada olabilmenin mümkün olduğu inancı içselleşti. Örtük olarak ulaşılan bu amaçla; yeni nesillere aktarılacak olan bu durum geleceğin temelleri için en büyük yeniliktir. |
5- Öneriler
Yaygınlaşma Stratejileri |
Proje ilçe bazında tüm resmi ve özel kurumlarda bulunan personelimizin katılımıyla başlamış olup, başarılı bir şekilde devam ettirilmektedir. Bakanlığımıza bağlı,farklı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince, aynı veya benzer amaçlarla, öncesinde bölgeye uygun ihtiyaç analizi yapılarak anket sorularının revize edilmesi sonucunda rahatlıkla uygulanabilir. |